Futro - problematyczny trend

Każdego dnia kolejne domy mody rezygnują z używania naturalnych futer. Ostatnim, który ogłosił tę decyzję był Marco Bizzarri, prezes Gucci. Zgodnie z jego decyzją od następnego sezonu kolekcje produkowane będą bez użycia futer pochodzących ze zwierząt hodowlanych, czy też specjalnie do tego celu upolowanych. "Odpowiedzialność społeczna jest jedną z najważniejszych wartości Gucci i będziemy dokładać wszelkich starań, aby nasza działalność była jak najlepsza dla zwierząt i środowiska. Mamy nadzieję, że nasza decyzja zwiększy świadomość w kwestii futer, zainspiruje innych przedstawicieli branży do podobnych działań, a także zmieni modę na lepsze i tym samym przyczyni się do poprawy dobrostanu zwierząt." - stwierdził prezes sławnego domu mody. Podjąwszy te kroki, Gucci dołączył do szerokiego grona brandów stroniących od naturalnych futer. Obok niego, z programem tym związany jest Giorgio Armani, Hugo Boss, a także Stella McCartney. Oprócz światowej sławy projektantów, inicjatywę tę popiera również Net-a-Porter.

Warto zauważyć, że w sprawę zaangażowane są również sieciówki, dzięki czemu zyskuje ona dużo większy rozgłos i aprobatę. Naturalnych futer nie znajdziemy w sklepach takich jak ZARA, H&M, Reserved, Mohito, Sinsay czy też Solar.

Wśród polskich projektantów niestety jedynie te mniej znane nazwiska postanowiły uczestniczyć w całej akcji. Mowa między innymi o Violi Śpiechowicz czy też Risk made in Warsaw.

Jeśli dotykamy już tego tematu, nie sposób nie wspomnieć o instytucji, która na terytorium naszego kraju zajmuje się propagowaniem odrzucania naturalnych futer. "Stowarzyszenie Otwarte Klatki powstało w 2012 roku, obecnie działa w kilkunastu miastach Polski oraz zagranicą. Jego celem jest walka o poprawę losu zwierząt hodowlanych. Otwarte Klatki dokumentują warunki chowu przemysłowego, publikują raporty ze swoich śledztw i lobbują na rzecz lepszej ochrony zwierząt hodowlanych."




Ze swojej strony bardzo całą akcję popieram, a dla wielbicieli futer, kilka sztucznych propozycji.


ERDEM x H&M

ZARA Studio

H&M

H&M

Stella McCartney

Diane von Furstenberg

Maison Margiela



Komentarze

  1. 35 year-old VP Sales Minni Ferraron, hailing from Trout Lake enjoys watching movies like "Out of Towners, The" and Kite flying. Took a trip to My Son Sanctuary and drives a MR2. zawartosc

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty